Инфо

 

Пет година кампање „Хајде да имамо времена за преглед”

29. октобар 2025.

Овог октобра – месеца борбе против рака дојке, обележава се пет година од када Институт за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”, уз подршку Министарства здравља, заједно са Гранд кафом, учествује у друштвено одговорној кампањи Хајде да имамо времена за преглед. Под препознатљивим слоганом Не гледај у шољу, прегледај се!, у мобилном мамографу, који у оквиру кампање организује и спроводи Институт за јавно здравље Србије, под покровитељством Министарства здравља, до сада је прегледано више од 45.000 жена. Јубилеј је обележен на Калемегдану, где је постављена и симболична Улица прегледаних жена, посвећена управо онима које су одлучиле да бригу о здрављу ставе на прво место. 



Сарадња Института и компаније „Гранд кафа” у кампањи Хајде да имамо времена за преглед  отпочела је у Неготину и од тада је мобилни мамограф обишао више од 20 градова. „Током ових пет година, колико нас подржава Гранд кафа, прегледано је преко 45.000 жена на територији Републике Србије, док је само у Београду прегледано више од 20.000 жена”, рекла је др Радољупка Радосављевић из Института за јавно здравље Србије. Др Радосављевић је подсетила на важност мамографије која се обавља на две године и која је намењена женама без симптома и знакове болести. 

Регионална бренд менаџерка Гранд кафе, Вања Вукадин, подсетила је да Улица прегледаних жена није само својеврсна круна успеха ове кампање, већ подсетник на важну поруку – да је време за преглед – време које значи живот. „Када смо започели овај пројекат пре пет година желели смо да пошаљемо јасну поруку о важности превенције и подсетимо на потребу да свака жена нађе време за себе и своје здравље. Превенција може да спаси животе. То није само чињеница, већ одговорност према себи и онима које волимо”, закључила је  Вукадин. 

Организовани скрининг карцинома дојке један је од најзначајнијих националних програма превенције. „Посебно желимо да истакнемо подршку друштвено одговорних компанија, пре свега Гранд кафе, која већ пет година заредом подржава рад мобилних мамографа. Захвални смо на континуитету и посвећености, јер својим учешћем не подржавају само рад мобилних мамографа већ и државни превентивни програм Министарства здравља. На тај начин заједно стварамо окружење у коме се свака жена осећа сигурно, информисано и подржано”, изјавила је др Данијела Нинић из Сектора за јавно здравље Министарства здравља. 

У име „Женског центра Милица”, обратила се Весна Бонџић, која је послала поруку и мушкој популацији – да воде рачуна да ли се жене у њиховим окружењу прегледају редовно.

Подсетимо, мамографија је намењена женама од 45 до 69 година, као и женама старијим од 40 година које имају позитивну породичну анамнезу. Ради се о дијагностичкој  методи, која се сматра стандардом у раном откривању рака дојке и других патолошких промена. Оно што је најважније за сваку жену – рано откривање рака дојке путем мамографије значајно утиче на прогнозу и исход лечења.   









 

Канцеларија за скрининг рака